niedziela, 28 lipca 2013

Recenzja książki "Śmierć i Dziewczyna"

Śmierć i dziewczyna - Andrzej KlawitterJest to kolejna książka Andrzeja Klawittera, którą wypożyczyłam. Po jego powieści pt. "Jedynaczka", którą zrecenzowałam wcześniej, byłam sceptycznie nastawiona, jednakże ta pozycja w literaturze bardzo miło mnie zaskoczyła.
Nastoletnia Dorota wraz z rodzicami dowiaduje się o śmierci całej rodziny swojego ukochanego starszego brata. Przyczyna zgonu jest prosta, ktoś otruł dużą dawką cyjanku potasu Janusza, Marylę, będącą w ciąży i ich czwórkę dzieci. Kto mógłby chcieć śmierci ubogiej i ogólnie lubianej w malutkim Szubinie rodziny? Dorota postanawia rozwiązać zagadkę na własną rękę. Jej brat był najwspanialszym człowiekiem jakiego znała. Raz po raz odkrywa coraz to ciekawsze fakty o swojej rodzinie. Może nie znała ich tak dobrze jak myślała? Czy redaktor lokalnej gazety zechce jej pomóc i co ze wstydliwym Tomaszem? Może Dorota odpuści? Zakocha się i zapomni o tragedii jaka ją dotknęła? Jedno jest pewne, robi to dla tych niewinnych dzieci.
Jest to ciekawa powieść detektywistyczna, której odpowiedzi bardzo ciężko domyślić się przed samym zakończeniem. W tego typu książkach nie doszukamy się zbyt wielkiego przesłania, bo chodzi tu o zagadkę. Jednakże jak w większości książek skierowanych do młodzieży zawarty jest wątek miłosny. Tutaj nie jest on AŻ TAK banalny. Główna bohaterka ma ostry charakter i czasem na tym cierpi. Jej historia pokazuje jak czasem stajemy się..... samolubni, zbyt odważni, a może najzwyczajniej głupi? Określenie tego nie jest proste.
Muszę powiedzieć, że sama zagadka niesamowicie mnie zainteresowała, a to cechuje dobry kryminał. Nie spodziewałam się tak dramatycznego zakończenia. Każdy rozdział dostarcza nam nowych wątków do przeanalizowania. Wszystko się zmienia i nic nie jest takie jak wydawało się nam takie jak na początku.
Teraz pomyślałam jednak o bardzo ważnym przesłaniu. Pokazuje biedę w innym wymiarze.
Bardzo chciałabym się rozpisać, ale nie mogę. Bez sensu byłoby odkrywanie przed Wami wątków kryminału. Bardzo ciężko recenzuje się ten gatunek, gdyż jedno zdanie za dużo, może zepsuć przyjemność z czytania czytelnikowi.
Serdecznie polecam tą książkę, można przy niej na chwilę wstrzymać oddech.

zakirra

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz